بالفيديو - منة فضالي تردّ على منتقدي استخدامها "الفيلر" في "جعفر العمدة"

القاهرة – "لها" 03 مايو 2023

تعرضت الفنانة منة فضالي لانتقادات حادّة بعد ظهورها في مسلسل "جعفر العمدة" الذي عُرض في رمضان الماضي وقد استخدمت بوضوح "الفيلر" لنفخ شفتيها بشكل مبالغ فيه.

وفي ردها الأول على تلك الانتقادات، قالت منة خلال لقائها مع الإعلامي رامي رضوان في برنامج "مساء dmc": "كان لازم نعمل شوية حاجات، ومحمد سامي كان كاتب الحاجات دي في الورق، وإن الشخصية بتروح لواحدة في روكسي تعمل لها شفايفها، والضراير زوجات جعفر يعملوا عليها إفيهات".

ورداً على سؤال عن سبب تردّدها في قبول دور "نرجس" في "جعفر العمدة"، قالت: "دايماً لما أشتغل مع المخرج محمد سامي لو مشهد واحد هعمله، لكن كنت متخوفة يطلع دمي تقيل في الكوميدي".


وأضافت: "أنا دايماً أنتقد نفسي، وشايفة إني مش بعرف أمثل، علشان كده مش بتفرج على نفسي في أعمالي".

وكشفت منة عن رأيها في السحر والأعمال السفلية، مؤكدة أنها لا تؤمن بها وتراها تفاهة. إذ قالت: "مليش في السحر والشعوذة ومش بقتنع بيها، وزمان اتقال إني اتعملي عمل، ولكن أنا مبصدقش الكلام دا، إيه التفاهة دي؟ والحسد والسحر مذكورين في القرآن، إنما الأعمال السفلية دي تفاهة".

كما تطرّقت منة فضالي للحديث عن إمكانية زواجها، قائلةً: "أنا بعشق هالة صدقي وبعتبرها صاحبتي المقربة ولكنها بتزن عليا أتجوز، وأنا واخدة موقف من الزواج ومبحبش أي حد يتحكم فيا ويقولي جاية إمتى ورايحة فين، لأني ممثلة وطبيعة شغلي أرجع بالليل واتعودت أكون لوحدي".