ألفت عمر تمرّ بوعكة صحية وتطلب الدعاء

القاهرة – "لها" 14 يونيو 2023

كشفت الفنانة أُلفت عمر، من خلال منشور عبر حسابها الخاص في "فيسبوك" عن تعرّضها لوعكة صحية في الفترة الماضية، موضحة أنها مرت بفترة عصيبة بسبب الضغوط التي عانتها في الوسط الفني.

وكتبت أُلفت قائلةً: "صباح الفل لما كتير سألوني إيه اللي حصللي قلت أقولكم... طلع عندي كسل في الغدة الدرقية نتيجة حرق الأعصاب والدم في الشغلانة دي، والغدة بتعصّبك وبتحجز المية تحت الجلد وبتعطل الحرق في الجسم مهما عملت دايت مش هتخس وترجع زي ما كنت".

وأضافت: "الحل جيم طول الوقت على الأقل أربعة أيام في الأسبوع، دايت أكل وشرب حاجات معينة تزوّد الحرق وتهدى خالص وتعيش بأعصاب باردة اللي يحصل يحصل... وفعلاً النجاح والبريق ليه وقته والأرزاق بيد الله... مهما كنت شايفه نفسي شاطرة وبستاهل".

واختتمت أُلفت عمر حديثها قائلةً: "عملت كده وخلال ثلاثة أسابيع لشهر كانت دي النتيجة ولسّه بكمل... دعواتكم إن شاء الله أقدر أكمّل من غير قلق... مش مستاهلة... صحتك بالدنيا".

وشاركت الفنانة أٌلفت عمر في الموسم الرمضاني الماضي بمسلسل "سره الباتع"، وهو من إخراج خالد يوسف، ويضم عدداً كبيراً من نجوم الفن بينهم: أحمد فهمي، ريم مصطفى، أحمد السعدني، حنان مطاوع، حسين فهمي، نجلاء بدر، عمرو عبد الجليل، صلاح عبد الله، هالة صدقي، أحمد عبد العزيز، أحمد وفيق، منة فضالي، محمود قابيل، عايدة رياض، خالد سرحان، مصطفى درويش، علاء حسني، ناهد رشدي، عمر زهران وغيرهم.