بالفيديو - سمية الخشاب تسخر من طلاق أحمد سعد... وتحذف المنشور

القاهرة – "لها" 30 أغسطس 2023

نشرت الفنانة سمية الخشاب عبر حسابها الخاص في "X" "تويتر سابقاً، مقطع فيديو من مسلسلها الشهير "ريا وسكينة" ظهرت فيه وهي تقول: "يلهوي ليه؟"... وهو ما رآه متابعوها سخرية من خبر طلاق طليقها الفنان أحمد سعد من مصمّمة الأزياء علياء بسيوني.

وحصد الفيديو في أول عشر دقائق من نشره أكثر من تسعة آلاف مشاهدة، وحصل على مئات الإعجابات، مع تعليقات تؤكد سخرية سمية من طلاق أحمد وعلياء، حيث كتب متابعوها: "كنا منتظرين أول رد فعل منك"... وحذفت الخشاب الفيديو لاحقاً!

وكانت علياء بسيوني قد كشفت عن طلاقها من الفنان أحمد سعد، بعد زواج استمر أربع سنوات وإنجابهما فتاتين هما: علياء ومريم، مشيرةً إلى أنه كان قراراً نابعاً من أحمد سعد وليس منها.

وقالت علياء عبر خاصية القصص المصوّرة الملحقة بحسابها الخاص في "إنستغرام": "الحمد لله على كل شيء، تم الطلاق بيني وبين أحمد من شوية بناءً على رغبته... حابة أشكر أحمد جداً على أصله غير الطيب ومعدنه السيئ، وحابة أقوله شكراً على قرارك اللحظي غير الموفّق في خراب بيتنا وتدمير أسرتنا الجميلة، اللي أنا حقيقي تعبت فيها لوحدي تماماً وحاولت وعدّيت بمواقف مفيش حد في مكاني يقبلها عشان الأسرة دي".

وأضافت: "وعشان المشوار اللي أنا ابتديته ومكنتش حابه إنه ينتهي... شكراً على توقيتك الجميل وأنا قاعدة ببنتي 3 أيام وأنت مش عارف حاجة عشان مشغول في الساحل وخروجات وبعدها شغلك... أكبر شكر على المقلب اللي أنا أخدته في العلاقة دي واللي كنت فاهمة إن ليها قيمة ببني وبضحّي وبتنازل عشانها وإنت طلّعتها ولا تسوى وربّنا معايا أنا وبناتي في اللي جاي وينتقم منك ويدّيلك على قد كل حاجة حصلت".