علياء بسيوني تكشف تطورات جديدة في أزمة طلاقها من أحمد سعد

القاهرة – "لها" 01 سبتمبر 2023

كشفت مصمّمة الأزياء علياء بسيوني عن تطورات جديدة في أزمة طلاقها من الفنان أحمد سعد، حيث أكدت في تصريحات إعلامية أن الطلاق حدث رسمياً منذ يومين، وذلك قبل كتابتها المنشور عبر "إنستغرام".

وقالت علياء: "الطلاق حدث منذ يومين فقط، وإجراءات الطلاق تمت رسمياً لدى المأذون، وأحمد الله أن الأمور وصلت إلى هذا الحد".

وعن حقيقة تدخل بعض الأصدقاء لحل الأزمة بينهما، ردّت قائلة: "مش حابه أتكلم في الموضوع ده، خلاص اللي حصل حصل، ودي أمور شخصية، والطلاق لم يحدث بسبب خيانة أو شيء من هذا القبيل مثلما نُشر عبر السوشيال ميديا، دي أمور شخصية ومش حابة أتكلم فيها نهائي".

وكانت علياء بسيوني قد كشفت عن طلاقها من الفنان أحمد سعد، بعد زواج استمر عامين فقط وإنجابهما فتاتين هما: علياء ومريم، مشيرةً إلى أن قرار الطلاق اتّخذه سعد وليس هي. 

وقالت علياء عبر خاصية القصص المصورة الملحقة بحسابها الخاص في "إنستغرام": "الحمد لله على كل شيء، تم الطلاق بيني وبين أحمد من شوية بناءً على رغبته... حابة أشكر أحمد جداً على أصله غير الطيب ومعدنه السيئ وحابة أقوله شكراً على قرارك اللحظي غير الموفّق في خراب بيتنا وتدمير أسرتنا الجميلة، اللي أنا حقيقي تعبت فيها لوحدي تماماً وحاولت وعدّيت بمواقف مفيش حد في مكاني يقبلها عشان الأسرة دي".

وأضافت: "وعشان المشوار اللي أنا ابتديته ومكنتش حابه إنه ينتهي... شكراً على توقيتك الجميل وأنا قاعدة ببنتي 3 أيام وأنت مش عارف حاجة عشان مشغول في الساحل وخروجات وبعدها شغلك".

واختتمت علياء بسيوني بالقول: "أكبر شكر على المقلب اللي أنا أخدته في العلاقة دي واللي كنت فاهمة إن ليها قيمة ببني وبضحي وبتنازل عشانها وأنت طلعتها ولا تسوى وربنا معايا أنا وبناتي في اللي جاي وينتقم منك ويدّيلك على قد كل حاجة حصلت".