إنجي المقدم تكشف أسراراً جديدة عن حياتها الشخصية وكيفية تعاملها مع أبنائها

القاهرة – "لها" 28 سبتمبر 2023

كشفت الفنانة إنجي المقدم للمرة الأولى أسراراً جديدة عن طفولتها وعلاقتها بأهلها، كما تحدثت عن حياتها الشخصية وكيفية تعاملها مع أولادها، مشيرةً إلى أنها أصبحت متصالحة تماماً مع نفسها، ولا تدّعي أنها أم مثالية.

وقالت إنجي خلال تصريحات إعلامية: "كنت مبسوطة أوي بفترة كورونا وقعدة البيت... وجات لي فرصة إني أقعد مع نفسي، والفترة اللي قبل كورونا... كنت بهرب كتير وبستخبّى وبشغل نفسي، وكان عندي خوف كبير من المجهول والمستقبل وبخاف على أولادي جداً".

وعن طفولتها وعلاقتها بأهلها، أضافت: "الخوف جالي من تروما حصلت لي وأنا صغيرة... وأخويا اتوفّى وأنا عندي ست سنين قدامي ودي كانت حقيقي صدمة، وخناقات أبويا وأمي مع بعض وطلاقهم وأنا عندي 14 سنة ده برضو سبب ليا تروما... وتعرضت للتنمّر وأنا صغيرة في النادي والمدرسة".

وحول علاقتها بأولادها، أوضحت إنجي: "مبحاولش أدّعي إني أم مثالية وبتكلم وبقول كل حاجة لأولادي، وعايزة أكون عايشة في سلام داخلي اللي جوا زي اللي برا عندي... وعايزه اتحرر وأكون حرة".

أما عن أصدقائها وعلاقتها بهم، فقال إنجي المقدم في ختام حديثها: "ما زلت كل يوم اتعلّم حاجه جديدة أو أغير حاجة جديدة، وصحابي متغيروش، ولكن في جزء منهم اتغير شوية بشوية... مبقتش كائن اجتماعي أوي بقى عندي وقتي معظم الوقت أنا لوحدي تماماً، ووصلت لمرحلة إني بحب نفسي ومتصالحة مع نفسي".