بالفيديو - أسما شريف منير تعيد الجدل حول عودتها لطليقها برسالة خاصة

القاهرة - "لها" 12 نوفمبر 2023

أثارت خبيرة التجميل أسما شريف منير الجدل من جديد حول عودتها إلى طليقها والد ابنتها محمود السكري، وذلك بعد نشرها مجموعة صور ومقطع فيديو لها بصحبته ومعهما ابنتهما من خلال حسابها الرسمي على "إنستغرام"، وعلقت عليها برسالة إشادة بدوره في حياة ابنتهما واهتمامه الدائم بها بالرغم من الانفصال بينهما، ما أثار تساؤلات بعض الجمهور عما إذا كان هذا تمهيداً لعودة الحياة الزوجية بينهما من جديد.

وعلقت أسما على الصور، قائلة: "الأب المحترم، السند والضهر دي ذكريات بحوشهالك عشان تعرفي قد إيه باباكي راجل وأب حقيقي بمعنى الكلمة، واقف مهتم بكل خطوة كأنه كأس العالم، لازم أديك حقك عشان الناس تتعلم منك يعني إيه انفصال محترم وتحضر ووجود في حياة ولادنا".


وكانت أسما قد نشرت عبر حسابها الخاص في "إنستغرام" مقطع فيديو ردّت من خلاله على الانتقادات التي تواجهها طوال الوقت، وخاصة منذ أن أقدمت على حلاقة شعرها خلال الفترة الماضية.

وقالت: "الناس اللي بتشتم دي متعلمتش حاجة هو أنت شايف لما بتشتم حد بتاخد حسنات؟ أنت كده دكر أنت كده محصلتش؟ بتتعلم إيه وبتعلّم اللي حواليك إيه؟، ربنا يهديهم وأنا ولا بفكر في الناس دي".

وأضافت: "اللي بيزعلني إن الناس اللي بتشتم دي أكبر ناس مُدعين ولو دخلنا عندهم بنلاقي كاتبين لا إله إلا الله وفلسطين الحرّة، دول ناس مش حقيقية وكدابة، الناس مبقاش عندها دم وفي كمية نفاق وكدب وانفصام في الشخصية رهيبة، لو أنت مسلم أو مسيحي الديانتين بينادوا بالاحترام، لما أنت تصدر ده للناس متزعلش لما يقولوا علينا همج".