المطربة حنان تكشف تفاصيل زواجها من سامح الصريطي

القاهرة – "لها" 08 ديسمبر 2023

كشفت المطربة حنان للمرة الأولى تفاصيل زواجها من الفنان سامح الصريطي، مؤكدةً أنهما عقدا قرانهما في شهر رمضان الماضي بمعرفة عائلتيهما فقط وأخفيا الخبر عن الجمهور.

وقالت المطربة المعتزلة: "سامح شخص جميل جداً وأنا سعيدة جداً معاه وولادي كانوا مبسوطين جداً بزواجنا".

وعن سبب تعارفهما أضافت: "أعرفه من زمان كفنان وكصديق ولكن مكناش قريبين من بعض أوي وربنا يدّيه الصحة ويخليه ليا ولعائلته وأولاده".

كما كشفت عن صفات زوجها سامح الصريطي قائلة: "أنا ألخص سامح في إنه إنسان جميل جداً وخدوم وكريم وصفاته ما أقدرش أعدّها، لأن فيه كل السمات النبيلة اللي من النادر نشوفها في الوقت الحالي".

وبيَّنتْ المطربة حنان أن سبب عدم إعلانها وسامح الصريطي خبر الزواج، هو أنهما باتا في سنّ متقدّمة وخبر زواجهما لا يهمّ الجمهور، مشيرةً إلى أنهما أخبرا عائلتيهما وأولادهما فقط، بالقول: "قلنا لأهلنا وأولادنا وده الشيء اللي يهمنا خاصة إننا كبار والموضوع مش هيهم حد غيرنا وغير ولادنا، وعين العقل إننا نقول للي حوالينا بس... كل شخص عنده ظروفه ووضعه اللي ربنا بيحطه فيه، وكل واحد على حسب ظروفه، وفي الأول والآخر هو النصيب، ولا هو كان في دماغه ولا أنا، والموضوع صدفة من عند ربنا".

وكان سامح الصريطي قد كشف تفاصيل زواجه من المطربة حنان قائلاً: "اتجوزنا قبل رمضان اللي فات، ومحبناش نعلن جوازنا إلا في الوقت المناسب، والجواز مش عيب طالما قدام ربنا".