بالفيديو - ريم البارودي تتحدث عن تفاصيل مسلسلها الجديد: "الشخصية أرهقتني"

القاهرة - "لها" 26 ديسمبر 2023

خلال مداخلة هاتفية مع برنامج "free time" الذي تقدّمه المذيعة يارا أحمد عبر قناة "هي"، كشفت الفنانة ريم البارودي تفاصيل دورها في أحدث أعمالها الدرامية الذي تنتظر عرضه، حكاية "بنات حمزة" إحدى حكايات مسلسل "حد فاصل".

وقالت ريم: "أنا عاملة شخصية "ياسمين" وهي كبيرة أخواتها البنات وحبيبة أبوها ومامتها وشخصية جداً، ودايماً الكبير والشخصية واللي مسؤول ممكن يغلط لإن الإنسان في الأول والآخر خطّاء ده اللي هنتابعه وبتحب جداً جوزها وشخصية حلوة أوي وموجودة حقيقية في المجتمع". وأضافت: "الشخصية أرهقتني وتعّبتني أوي وعلى طول أستاذ تامر بيتعبني عشان يطلع أحسن حاجة عندي ويارب أطلع عند حسن ظن الجمهور وأطلع عند حسن ظن تامر نفسه ودعواتكم".


كما تحدثت ريم البارودي عن علاقتها بالمخرج تامر حمزة، فقالت: "الحكاية دي عزيزة جداً على قلبي، لأن هو مخرج عزيز جداً على قلبي ومخرج موهوب وكبير ومش أنا طبعاً اللي هقيّم أستاذ تامر أبداً ولكن كان عندي تجربة سابقة معاه اللي هي "قيد عائلي"". وأضافت: "إن شاء الله "بنات حمزة" من مسلسل "حد فاصل" هي أول بطولة ليا ويا رب تعجب الناس، والشهر ده المفروض تبقى على منصة والقنوات ونخلّيها مفاجأة".