بالفيديو - تامر حسني يوجّه رسالة اعتذار لشاب

القاهرة – "لها" 28 فبراير 2024

لا يزال الفنان تامر حسني مستمراً في تقديم اللفتات الإنسانية لمعجبيه وجمهوره، حيث نشر عبر حسابه الخاص في "إنستغرام" مقطعاً مصوّراً ظهر فيه وهو يدعم فتاة مريضة تدعى "شهد"، لا تقوى على الحركة ولا تستطيع السير من دون وضع أجهزة خاصة في ساقيها.

وكشف تامر في الفيديو عن محاولته هو والأطباء دفع "شهد" للسير والقيام بتمارين رياضية من دون الأجهزة، وكتب معلّقاً على الفيديو: "شهوده قمر وبتمشي لوحدها وهتمشي لوحدها طول العمر إن شاء الله وتلعب معايا كورة كمان".


وأضاف: "ربّنا يفرّح قلبك... نزلت الفيديو بوست عشان فعلاً تتأكدوا إن مفيش مستحيل بالصبر والاجتهاد والإصرار والتفاؤل والتفاؤل والتفاؤل والتفاؤل... بعيد الكلمة دي عشان ليها أسرار كبيرة... تفاؤل برحمة ربنا تفاؤل بقدرة ربنا هتلاقي قوه بتجيلك من عنده بس خللي عندك يقين حقيقي يقين عظيم جداً بإنه سامعك وبيديلك قوة من عنده، زي ما شهد حصل معاها".

وفاجأ تامر جمهوره بتقديم اعتذار لشاب من معجبيه يُدعى "كريم"، ظهر خلال الفيديو وهو يطلب منه حضور حفل زفافه، ويقول إنّه من محبيه، وأكد تامر في منشور عبر خاصية القصص المصورة الملحقة بحسابه الخاص في "إنستغرام" أنّه حاول بالفعل الوصول إلى هذا الشاب لحضور حفل زفافه ولكنه لم يتمكن من ذلك، قائلاً: "يا عم كريم بقالنا يومين بنبعتلك أنا والتيم عندي على الخاص عشان تقولنا الفرح فين، ومش بتردّ". وأضاف: "لحد ما وصلنا لواحد صاحبك كلّمناه بس طلع مش معزوم، كنت جايلك والله يا عريس، يلا معلش نصيب، بارك للعروسة وكل الأهالي ربنا يحفظكم".