منتجة شهيرة تفتعل مشكلة في عزاء حلمي بكر... ما علاقة هند عاكف؟

القاهرة – "لها" 04 مارس 2024

فاجأت المنتجة ليلى الشبح، الحاضرين لتقديم واجب العزاء في الموسيقار الراحل حلمي بكر بهجومها على الفنانة هند عاكف بمشادة كلامية، ما إن لمحتها في العزاء.

وقالت ليلى الشبح لهند عاكف: "فين الـ 2 مليون جنيه يا هند يا عاكف، أنتي جاية تمشي في قتيل؟ أنتم عالم نصّابين، هند عاكف جاية ليه؟".


بعدها، توجّهت ليلى الشبح نحو أسرة أرملة حلمي بكر، لتهاجمها متهمةً إياها بأنها السبب في وفاة الموسيقار الراحل، ليتطوّر الأمر إلى اشتباك بالأيدي وتضارب وشتائم بين الجانبين في العزاء.

وسبق لليلى الشبح أن اتّهمت سماح القرشي أرملة الموسيقار حلمي بكر، بتعذيبه، حيث قالت في تصريحات صحافية: "زوجته كانت بتعذّبه، وكان عنده برنامج في المدينة وسيد عمر المصوّر راح جابه وحجزته معاه وقفلت عليهما... وعذّبت حلمي وشتمت سيد عمر المصوّر بتاع المدينة". وأضافت: "زوجته أساءت له وشتمته قدام سيد عمر، والمصوّر قالها طيب إنتي قصتك مع جوزك طلعيني من الشقة، راحت شتمته... أنا مبتواصلش معاها خالص، وأنا زعلت وقولت لحلمي بكر بلاش ترجع لها؛ لأنها عذّبته قبل كده، وجابتله بلطجية، وكانت بتولّع السجاير وتحرقها في جسمه، ومكنش بيحبّها وكان عايش معاها علشان بنته".