بالصورة والفيديو - دينا الشربيني تبكي الجميع... ماذا قالت عن التنمر على هيثم أحمد زكي ولماذا غضبت أثناء دفنه؟

08 نوفمبر 2019

أحدثت الفنانة المصرية دينا الشربيني ضجة كبيرة بعد رسالة مؤثرة نشرتها على حسابها على "إنستغرام" على إثر إعلان وفاة الممثل هيثم أحمد زكي بشكل مفاجئ.

ونشرت الرسالة تعليقاً على صورة جمعتها والراحل والممثلة ناهد السباعي وكتبت فيها: "أنا مبعرفش أكتب ولا عمري كتبت. بس أنا مش قادرة أصدق إني مش هشوفك تاني ولا هتكلمني في التليفون تاني وتقولي يالا نتقابل. ولو مردتش عليك ألاقيك بعتلي مسدچ بتقللي طظ فيكي مش هكلمك تاني. وأول ما ابعتلك أقللك يا بني ملحقتش أرد ده التليفون رن مرتين تقللي خلاص امسحي المسدچ وكأني مبعتلكيش حاجة".

وأضافت: "طول اليوم كنت بهرب من إني أصدق إن ده حصلك أنت ياهيثم. لحد ما جيت أنام دلوقتي ومش هاين عليا أنام واحنا سيبينك لوحدك. كنت دايماً تقلنا كلنا اسألوا عليا لحسن أموت لوحدي ومحدش يعرف. كنت طيب وجدع وحنين وعامل زي العيال الصغيرة. نفسي نحب بعض كلنا ونخاف على مشاعر بعض. مش لازم نستنى حد فينا يموت علشان نفهم إن الدنيا مش مستهلة".

وتابعت: "هيثم شاف أيام صعبة وضغط كبير من الناس وتنمر ومقارنة مش عادلة وللأسف مشفش حب الناس لي الإحنا شايفينه دلوقتي. أنا عارفة إنك في مكان أحسن من الاحنا فيه وسط حبيبك. كان نفسك ترحلهم واديك روحت يا هيثم".

كذلك تناقل عدد من الحسابات الناشطة على "إنستغرام" فيديو للفنانة ظهرت فيه وهي تعبر عن غضبها من المصورين خلال جنازة الفنان الراحل. وحاولت التهرب منهم قبل أن تسأل بحالة انفعال: "بتصوروا إيه؟".



ما رأيك (9)

4

2

2

0

1