صورة نادرة – محمد محمود عبد العزيز طفلاً برفقة والديه... شاهدوهم

14 نوفمبر 2019

نشر الفنان والمنتج المصري محمد محمود عبد العزيز صورة نادرة جمعته ووالده الفنان الراحل محمود عبد العزيز ووالدته.

وظهر في الصورة طفلاً وهو برفقة الأخيرين في مكان عام. وأرفقها بالتعليق: "أبويا وأمي وأنا. لما كانت الابتسامة رسمة وشوشنا العادية من غير ما ندوس على روحنا ونرسمها بإيدنا عشان نداري اللي فينا والوجع اللي مالينا. أسألكم الفاتحه و الدعاء لأبويا و لكل من رحلوا عنا".

وأحدثت الصورة ضجة كبيرة في أوساط المتابعين وحققت أكثر من 24 ألف إعجاب. ويأتي هذا في موازاة إحياء الفنان الذكرة الثالثة لوفاة والده. وهو ما أعلنه من خلال الحساب نفسه حيث كتب: "نوفمبر 2019. ربنا يقدرني وأعمل اللي يجمعني بحضرتك ان شاء الله".

وكان عبد العزيز لفت الأنظار برسالة نشرها بعد إعلان وفاة الممثل هيثم أحمد زكي مرفقاً إياها بصورة للأخير مع والده.

وجاء فيها: "النهار ده وأنا قاعد في العزاء كذا مرة أحس إن في حاجة غلط وكل شوية أبص في وشوش الناس اللي داخلة وكأني مستني أاشوف وش هيثم وأنسى تماماً إن اللي أنا قاعد فيه ده عزاه وأنسى إنه سبقني وراح للحبايب".

وأضاف: "شهر 11 بالنسبالي من الأشهر الصعبة عليا أوي وفي عز ما أنا بحاول تأهيل نفسي نفسياً لإستقبال يوم 12 نوفمبر اللي هو يوم سنوية أبويا حصل موضوع هيثم يوم 7 نوفمبر. اللهم لا اعتراض، الحمد لله على كل حال، الله يرحم أبويا وأبوك ويرحمك يا هيثم يا أخويا ويجمعنا ببعض على خير" وحصل بذلك على أكثر من 48 ألف إعجاب.