تصريح غريب لريهام سعيد: "الحرب بدأت ولم أكن أعرف أنني مخيفة"

القاهرة (لها) 08 مايو 2020

بعد أن كشفت الإعلامية ريهام سعيد مؤخرًا، عن عودتها للشاشة مجددًا بعد قرار إيقافها عن العمل سابقًا، من خلال نشرها عبر حساباتها الشخصية على مواقع التواصل الاجتماعي أخبارًا تفيد بتقنين أوضاعها مع نقابة الإعلاميين تمهيدًا لعودتها لمزاولة المهنة قريبًا، عادت لتنشر عبر حسابها الشخصي على موقع "إنستغرام"، صورة لها معلقة عليها بأنها تعرضت للمحاربة بعدما أعلنت عن نيتها للعودة إلى الشاشة مرة أخرى.

وكتبت: "الحرب بدأت قبل أي حاجة، مكنتش أعرف إني مهمة كده وبخوف كده مكنتش أعرف لمجرد التفكير في الرجوع كل الفشله هايبتدوا يسنوا أسنانهم، بتثبتوا ايه لمين؟ قاعدين تكلموا طوب الأرض عشان مرجعش وبتدفعوا فلوس لمواقع تعمل استفتاءات خايبة زيكوا عليها أصحابكوا بيعلقوا بأكونتات فيك، ما إنتوا لو مش خايفين تقعدوا في البيت وتتفرجوا على نفسكوا مش هاتخافوا كده".

وتابعت: "اتطمنوا أنا لسة مارجعتش وممكن مارجعش لو ربنا مش عايز وممكن أموت بس الـ٢٤ ساعة اللي فاتوا اثبتولي إن النجاح مابيروحش وإن الشاطر الناس كلها بنبقى عارفة إنه شاطر، جمهوري كبير أوي وعظيم أوي والدعاء بيوصل، آه نسيت أقول حاجة رجوعي من عدمه مش هايغير فكرة إنكوا فاشلين وهاتفضلوا فاشلين مسنودين آه بس ناجحين لا ماتموتوش علي الدنيا كده".