بالصورة – هكذا عبّر أحمد فهمي عن اشتياقه لهنا الزاهد وإعجابه بها

11 ديسمبر 2020

نشرت الفنانة المصرية هنا الزاهد على حسابها الخاص في تطبيق الصور والفيديوهات "إنستغرام" صورة لفتت أنظار الكثير من المتابعين، حيث ظهرت فيها داخل سيارة وقد اعتمدت تسريحة شعر طبيعية ووضعت نظارات شمسية... وأرفقت الصورة برمزَي القلب الأبيض والشمس. أما أكثر ما لفت الاهتمام فهو تعليق زوجها الفنان أحمد فهمي حيث عبّر عن إعجابه بها واشتياقه إليها وكتب: "يا عم الجامد. وحشتيني".

وأطلق هذا موجة من ردور الفعل لدى الكثير من المتابعين الذين أثنوا على تميّز العلاقة بين الفنانين، وحققت الصورة أكثر من 283 ألف مشاهدة في ساعات قليلة.

ويُشار إلى أن الزاهد كانت قد دافعت عن زوجها بعد الجدل الذي أثاره إثر هجومه على قائد فريق الزمالك "شيكابالا"، وكتبت على حسابها في "فيسبوك": "بعيداً عن أن شهادتي فيه مجروحة لأن الناس هتقول بتقول الكلام ده عشان جوزها. انا لا بفهم في الكورة ولا بتفرج عليها، بس بشوف قد إيه الإنسان ده بيحب يكون عفوي وبينسى إنه ممثل وبيتعامل مع كل الناس بكل ذوق حتى في الشارع وفي التصوير وفي كل مكان والناس اللي عرفاه عارفين ده كويس".

وأضافت: "أنا عارفة إنو الناس بتفضل تقول لا ده ممثل مينفعش يقول رأيه. بس للأسف الإنسان ده بينسى وبيخسر من كتر ما هو اللي في قلبه على لسانه ومش بيحب ينافق ولا بيرضي حد عشان يكسب جمهور زي ما ناس كتير بتعمل كده".

وتابعت: "لما بيكتب رأيه بيكتبوا على أكونت فيسبوك اللي فيه صحابه زيه زي أي حد أهلاوي بس للأسف بتطلع أخبار بالكلام اللي بيقولوا".

واختتمت بالقول: "عموما أنا عايزة أقولك إنك قلبك طيب وعفوي بزيادة وبتقول اللي جواك من غير ما تحسبها عشان بتنسى إنك ممثل أصلا بس الأيام دي مينفعش تبقى كده للأسف . واعمل اللي يريحك لأنك إنسان وإحنا كده كده بنحبك جداً".