بعد التساؤل عن انفصالها... رسائل غامضة من شيماء سيف عن الأذى وطلب للدعاء

09 أبريل 2021

أثارت الفنانة المصرية شيماء سيف المزيد من الجدل بسبب رسائل جديدة غامضة نشرتها عبر خاصية القصص المصورة "ستوريز" الملحقة بحسابها الخاص في تطبيق الصور والفيديوهات "إنستغرام". ومما كتبت: "محدش يجي على نفسه عشان حد. متجملوش في الناس على حساب نفسكم. سيبو كل حد يبان على حقيقته عشان لما يأذيكم مش هتعرفوا تثبتوا عكس اللي جملتوه في عين الناس".

وأضافت: "وفي النهاية مفيش غير كلمة واحدة تتقال. ربنا بس اللي عنده كل الحقايق وهو الحكم العدل، دعواتكم ونقطة من أول السطر".

وقالت في منشور آخر: "حين تكتفي بحسبي الله ونعم الوكيل يرد الله عز وجل من فوق سبع سموات ويقول وعزتي وجلالي لأنصرنك ولو بعد حين".

ويُشار إلى أن زوج شيماء سيف، المنتج محمد كارتر نشر بعد ذيوع خبر انفصالهما على حسابه الخاص في "إنستغرام" صورة لهما معاً وأرفقها بالتعليق: "من بعد ما عرفتك عمري في حياتي ما تخيلت حياتي من غيرك انتِ النفس اللي خارج وداخل مني انتِ الضحكة اللي بضحكها انتِ القلب اللي بعشقه. الناس كلها بتتعامل علي إنك مراتي وهما ميعرفوش إنك بنتي أيوا والله بنتي وحبيبتي وكل حاجة ليا في الدنيا دي. بدعي لربنا في سري بأنه يخليكي ليا عمر وحب وقرب ميعرفش البعد أبداً".