بعد اتّهامه بإهانته... رامي صبري يردّ على هجوم ويجز

القاهرة – "لها" 14 ديسمبر 2021

جدل كبير أثاره مطرب الراب ويجز بعدما هاجم الفنان رامي صبري إثر تصريح الأخير بأنه لا يفهم ما يقوله ويجز في أغنياته، الأمر الذي دفع الأخير لشنّ هجوم عنيف على صبري خلال بث مباشر.

وفي أول رد له على تصريحات ويجز، أكد رامي صبري أنه فهم حديثه بشكل خاطئ... وكتب عبر خاصية القصص المصورة الملحقة بحسابه الشخصي في "إنستغرام": "يا ويجز يا حبيبي أنا قلت إني بسمعك وبحب شغلك ولكن مش بفهم الكلام... وده ميقللش من شغلك بالعكس أنت شاطر جداً ومجتهد وناس كتير بتحب شغلك... ماتفهمش كلامي غلط يا أخويا".

وكان ويجز قد هاجم صبري في بث مباشر قائلاً: "ياريت تقولي فين الأغنية المقلّدة؟ لأنك كنت محدد وأنت بتقول كدا وأصلاً الأغاني كلها شبه بعض. أنا بكتب الأغاني وبلحّنها بنفسي، أنا مكنتش حابب أتكلم أصلاً بس تفرق معايا عشان أنت تعني ليا شيء... والكلام مضايقني أنه طالع منك لأن المفروض أنت شخص فاهم ومختص".

وأضاف ويجز: "مش المفروض نقول حاجة في الأغاني، أنت راجل موسيقي وأنا راجل موسيقي مش حاسس إني عاوز أقول حاجة في أغاني لي مش المفروض أقولك جدول الضرب في أغنية، أنت راجل في حتة كبيرة، وتحاسب قبل ما تتكلم عليّا، مكنتش حابب أتكلم بس علشان أنت شخص تهمني فخرجت أوضح لك".