فنان شهير يعلن إصابته بوعكة صحية

القاهرة – "لها" 17 مارس 2022

كشف الفنان حسام داغر من خلال منشور عبر حسابه الخاص في فيسبوك" عن تعرّضه لوعكة صحية ناجمة عن ارتفاع مفاجئ في ضغط الدم، نُقل على أثرها الى المستشفى ثم غادره بعد أن تحسّنت صحته.

وكتب حسام في منشوره: "الحمد لله خرجت من المستشفى رجعت البيت بقيت أحسن الحمد لله طلبوا مني متابعة الضغط واقيسه كذا يوم لتحديد السبب بشكر كل صحابي اللي جو المستشفى اطمنوا عليا عامر وحمزة العيلي ووحيد وإبراهيم نور وأمنية وأمير الحديدي وعبد الوهاب وأختي سهى وريهام وكل اللي قلّقتهم، أخواتي محمد ونهى وأحمد ودكتور أحمد سمير وعلي وكل اللي اتصل بيا وكل اللي كتبولي واطمنوا عليا ودعولي".


وأضاف: "دعواتكم هي اللي خلتني أحسن أنا بس موضوع الضغط ده جديد عليا وشكلي كده دخلت نادي بتاعه على رأي سما إبراهيم صديقتي بشكرك وبشكر كل اللي اطمنوا عليا وكتبولي لو أقدر هشكر واحد واحد بس الدكتور طلب مني الراحة يومين والابتعاد عن الموبايل والتوتر وتنظيم الأكل وأشرب ميه كتير لأني فعلا كنت مهمل فيها جداً.. خلّوا بالكم من نفسكم ويا رب متشوفوش وحش أبداً فيكم أو في حبايبكم".

وشارك حسام داغر أخيراً في الجزء الثالث من مسلسل "اللعبة"، الذي عُرض عبر إحدى المنصات الإلكترونية، وهو من بطولة: شيكو، هشام ماجد، مي كساب، أوتاكا، محمد ثروت، سامي مغاوري، عارفة عبد الرسول، وميرنا جميل... وإخراج معتز التوني.