أشهر خبيرة تجميل تفجّر مفاجأة وتكشف سبب تركها تقديم البرامج

القاهرة - "لها" 30 ديسمبر 2023

فجّرت خبيرة التجميل والإتيكيت أمينة شلباية مفاجأة كبرى في حديثها حول سبب ابتعادها عن تقديم البرامج التلفزيونية خلال السنوات الماضية، حيث أشارت إلى أنها قطعت وعدًا بعدم العودة لتقديم مثل نوعية البرامج التي سبق وقدمتها من قبل.

وقالت أمينة: "منذ ثلاث سنوات ابتعدت عن تقديم البرامج التلفزيونية؛ لأنني لا أريد تقديم مثل تلك النوعية من البرامج، وقطعت وعدًا بعدم العودة إليها سوى ببرنامج لا يتحكم به كم الإعلانات المعروضة".

وأضافت: "كنت أستضيف أشخاصًا لا أريد استضافتهم، وكنت مرغمة على التعبير عن بعض المنتجات والإشادة بها وهي لا تستحق الإشادة"، مضيفة: "استحرمت اللي بعمله وإني بكسب فلوس حرام وإن بعد كل السنين ديه وتعبي وثقة الناس فيّا أعمل كده، بقيت بقول على منتج كويس وهو مش كويس، وأبقى قاعدة مع دكتور بيقول أي كلام وأنا مجارياه".

وتابعت: "قلت مع نفسي ما كل البرامج بتاعتي كانت من إعدادي، مش هعرف أعمل ده على السوشيال ميديا؟ لا ما أنا هعرف وابتديت وربنا كرمني أكبر كرم لأني بدأت بالنية اللي قلت عليها، وحبيت السوشيال ميديا بكل المقاييس، وهي أفضل على الأقل منصة بتاعتي، أقول عليها اللي عايزاه ومحدش هيرغمني على حاجة".

أما عن انتشار عدد من البلوغرز المقدمين لنفس محتواها، قالت أمينة شلباية: "أنا من النوع اللي بفرح لما بشوف ناس بتعمل كده، يبقى أنا وصلت، وبالعكس دي حاجة حلوة مش وحشة".