رحيل ذكري تفوز في المحكمة على محمد الشقنقيري

14 أغسطس 2022

أعلنت عارضة الأزياء المصرية رحيل ذكري أن المحكمة ردّت القضية التي رفعها ضدها مواطنها وزوجها السابق الفنان محمد الشقنقيري بتهم التشهير.

وكانت ذكري هاجمت الشقنقيري، بعدما أعلنت زواجهما، متهمة إياه بـ"عدم الرجولة" بسبب إنكاره وقوع الزواج.

ونشرت على حسابها الخاص بـ"إنستغرام" مفطع فيديو يجمع عدة صور تجمعها بالشقنقيري معلنة من خلالها عن انفصالها عنه، بعد علاقة عاطفية وزواج دام لفترة طويلة، وعلقت قائلة: "أعلن انفصالي نهائياً ورسمياً عن محمد الشقنقيري وختامها مسك مع شوية تحابيش كدا، وسيبوني في حالي بقي كله ضرب ضرب مافيش شتيمة".

ومن جهته، قدم الشقنقيري اعتذاراً علنياً لزوجته بعد معاناتها بسبب أزمة تصريحات رحيل ذكري، قائلاً: "بحبك، وآسف من كل قلبي.. آسف قدام الدنيا كلها.. آسف على أي تصرف ممكن يكون جرحك أثناء غيابك.. آسف على دخولي في تفاهات خلال انفصالنا.. كان لازم أعمل لغيبتك ألف حساب وكان لازم أقدر الأمور أحسن من كده.. حتى في طلاقنا أقحمتك في معاركي الخاصة وبرضة كنتي سندي الوحيد زي ما طول عمرك سند وضهر.. آسف عمري كله اللي جاي، بس اللي بينا أكبر بكتير من كل ده.. إحنا بينا مش عشرة سنه ولا اتنين إحنا بينا عشرة ٢٥ سنة، بينا بيت وحياة وولاد وعشرة عمر".

وأضاف: "أنت حب العمر كله، أنت الحب الوحيد في حياتي.. أنا وعدتك وإحنا بنرجع إني عمري ما هاجرحك في يوم من الأيام وللأسف مافيش كام شهر ودخلتك في دوامة ملكيش ذنب فيها وفي وقت حتى مكنتيش موجودة فيه بس برضة كان لازم آخد بالي كويس أنا بعمل إيه وبتعامل مع مين وازاي !!!! وبرضة أنت الوحيدة إلى واقفة معايا مش عارف أقولك إيه ولا اعتذرلك إزاي!!! بس أنا حقيقي آسف وحقيقي عمري ما حبيت ولا هاحب ست غيرك بحبك".