بالفيديو - "قبلة" طفل لطفلة تثير الجدل في مصر.. لن تصدقوا ماذا يحصل!! ما قصة "اللي عنده معزة يربطها"؟؟

فايسبوك,تويتر,ميديا,طفل,أطفال,مصر

15 مارس 2017

في واقعة غريبة انشغل بها المصريين، واشتعلت بها السوشيال ميديا في مصر، تم تسريب تسجيل صوتي عبارة عن مشاجرة بين والدة طفلة، ووالد طفل زميلها في المدرسة.

اعترضت الأم بشدة على تقبيل الطفل لابنتها في المدرسة وهاجمته هو وأسرته، وبعدها رد عليها والد الطفل بتعبير أشعل السوشيال ميديا فقال لها عن ابنتها: "ابني يبوس اللي هو عايزه واللي عنده معزة يربطها".

وروت صديقة والدة الطفلة على صفحتها على "فايسبوك" الواقعة وقالت: "السلام عليكم.. عشان بس الكلام كتير وماحدش عارف أي خلفيات الكلام ده في فصل ابني في صف أول وفي مصر مش برة لأنه في ناس بتقول بره مصر، وتسجيل الأم كان في جروب الفصل على الواتس اب اللي كله أمهات، وفي حد مش عنده ضمير في الجروب معنا أخد التسجيل طلعه برة الجروب وعشان كده انتشر بالسرعة دي".

وأضافت: "اللي طلع التسجيل أم البنت، بعدها أم الولد، والكلام له أجزاء كثير لكن في حد قصد يطلع تسجيل معين لغرض معين، وعشان المصريين شعب فاضي وغير منصف نهائياً، بيحكموا على الناس بمزاجهم.. الولد أصلاً سمعته وحشة وسافل، وانأ أستحي أقول الكلام اللي بيقوله الولد، وإحنا من الأول تواصلنا مع أمه بسبب سلوكه الأخلاقي لكن للأسف مفيش فايدة، وبيزيد في قله أدبه".

وأكملت: "إحنا لا نعيب على الولد لأنه مهما كان ده محتاج متابعة"، والرجل اللي رد غالبا مش أبو الولد لأن مفيش رجالة خالص في الجروب وأظن إن حد سجل من باب التنكيت والتريقة وتم نشره على أنه أبو الولد".